مزایای رله ثانویه

رله ثانویه چیست ؟

رله ثانویه برای ولتاژ برق مورد استفاده قرار می گیرد، در واقع باید بدانید رله ثانویه رله ای می باشد که، سیم پیچ تحریک کننده آن از سیم پیچ های ثانویه ای که در ترانس برق وجود دارد حفاظت می کند. همچنین این رله از جریان حفاظتی که که درون دستگاه وجود دارد حفاظت می کند. بیشترین استفاده ای که از این رله می شود، این است که برای پست های زمینی و شرکت هایی که حوزه فعالیتشان نیروی برق می باشد مورد استفاده قرار می گیرد. رله ثانویه مزایای بسیاری دارد و به همین دلیل از آن در شرکت های نیروی برق بسیار استفاده می کنند. برای اینکه با مزایایی این نوع از رله آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه برخی از آنها را بیان می کنیم.

مزایای رله ثانویه :

رله ثانویه دارای مزایای بسیاری می باشد و به همین دلیل از این رله استفاده زیادی می شود. برخی از این مزایا عبارت اند از :

رله ثانویه

دارای توابع حفاظتی بسیار قوی می باشد، که این توابع حفاظتی ویژگی های بسیاری دارد و از دستگاه مراقبت بسیاری می کند. از جمله مواردی که در این مزای وجود دارد شامل موارد زیر می باشد.

– در برابر بار اضافی که به دستگاه وارد شود حفاظت آنی دارد.

– زمانی که هنگام اتصال سیم برق در فاز زمین دچار مشکل شود، به خوبی می توانید از آن محافظت کند.

– زمانی که بارهای حرارتی بسیاری به دستگاه وارد شود  به خوبی در برابر آن بارها از خود مقاومت نشان می دهد و دستگاه را ایمن نگه می دارد.

– زمانی که دمای موتور افزایش پیدا می کند رله ثانویه می تواند موتور را خنک نگه دارد تا از کار نیفتد و یا اینکه دچار مشکل نشود.

– زمانی که راه اندازی دستگاه شروع می شود رله به خوبی می تواند از دستگاه مراقبت کند و عملکرد دستگاه را بسیار بهبود ببخشد.

 دارای رنج تغذیه می باشد ، که این مزیت موجب می شود دیگر دستگاه به نیروی دیگری نیاز نداشته باشد، چرا که رله به خوبی می تواند تغذیه خود را فراهم کند.

 توان مصرفی آن بسیار پایین است و از آنجایی که به عنوان دومین رله دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد، نیروی زیادی را صرف عملکرد خود نمی کند.

 حافظه ای که در آن وجود دارد غیر فراری می باشد، چرا که مجهز به ساعت است و تمامی رویدادها و خطاهایی را که در دستگاه رخ می دهد را ثبت می کند، شما می توانید با مراجعه کردن به صفحه کنترل آن تمامی خطاها را مشاهده کنید.

رله ثانویه

اگر دستگاه دارای پورت یو اس بی باشد، تغذیه و روشن نمودن رله ثانویه را فراهم می کند. شما از طریق این پورت به راحتی می توانید به کامپیوتر متصل شوید و اطلاعات دستگاه را مشاهده نمایید.

 همچنین اگر دستگاه دارای پورت ارتباطی باشد شما از طریق این نوع رله به خوبی می توانید از راه دور با دستگاه ارتباط برقرار کنید.

 یکی از مهمترین و اصلی ترین مزایایی که رله ثانویه دارد این است که، از طریق آن می توایند اطلاعات را تغییر دهید و یا اینکه آنها را برداشت نمایید.

رمز عبوری که برای عدم تغییر در تنظیمات رله وجود دارد 4 رقمی می باشد، تنظیماتی که در رله وجود دارد 3 گروه است و هر یک از گروه ها ویژگی های خاصی دارند. اگر شما برای آن رمز عبوری را مشخص کنید تنها خودتان می توانید به اطلاعات دستگاه دسترسی داشته باشید.

 توسط باتری خارجی و ماژول هم می توانید رله را روشن کنید و همچنین تغذیه آن را هم فراهم نمایید.

برای خروجی های رله به وسیله گیت های منطقی می توانید برنامه ریزی انجام دهید، البته دقت داشته باشید که این برنامه ریزی باید به گونه ای باشد که دستگاه را به خوبی راه اندازی کند و در عملکرد دستگاه ایرادی به وجود نیاورد.

 رله ثانویه دارای ماژول خارجی می باشد، از طریق این ماژول می توانید دقت تنظیمات دستگاه را بسیار بالاتر ببرید و نسبت تبدیل را هم تغییر دهید.

یکی از دیگر مزایای مهم رله این است که، به جریان های هجومی ترانس هیچ گونه حساسیتی ندارد و به همین دلیل اگر شما این رله را در درون دستگاه خود داشته باشید دیگر نگران از کار افتادن دستگاه خود نخواهید بود.

در مقابل امکانات بسیار بالایی که دارد قیمت آن بسیار مناسب می باشد. بسیاری از افراد بر این گمان هستند از آنجایی که امکانات این رله بسیار زیاد است امکان دارد که قیمت آن هم بالا باشد. در صورتی که باید بدانید قیمت آن بالا نیست و به همین دلیل بسیاری از افراد آن را برای دستگاه های خود تهیه می کنند.

5. اگر دستگاه دارای پورت یو اس بی باشد، تغذیه و روشن نمودن رله ثانویه را فراهم می کند. شما از طریق این پورت به راحتی می توانید به کامپیوتر متصل شوید و اطلاعات دستگاه را مشاهده نمایید. 6. همچنین اگر دستگاه دارای پورت ارتباطی باشد شما از طریق این نوع رله به خوبی می توانید از راه دور با دستگاه ارتباط برقرار کنید. 7. یکی از مهمترین و اصلی ترین مزایایی که رله ثانویه دارد این است که، از طریق آن می توایند اطلاعات را تغییر دهید و یا اینکه آنها را برداشت نمایید. 8. رمز عبوری که برای عدم تغییر در تنظیمات رله وجود دارد 4 رقمی می باشد، تنظیماتی که در رله وجود دارد 3 گروه است و هر یک از گروه ها ویژگی های خاصی دارند. اگر شما برای آن رمز عبوری را مشخص کنید تنها خودتان می توانید به اطلاعات دستگاه دسترسی داشته باشید. 9. توسط باتری خارجی و ماژول هم می توانید رله را روشن کنید و همچنین تغذیه آن را هم فراهم نمایید. 10. برای خروجی های رله به وسیله گیت های منطقی می توانید برنامه ریزی انجام دهید، البته دقت داشته باشید که این برنامه ریزی باید به گونه ای باشد که دستگاه را به خوبی راه اندازی کند و در عملکرد دستگاه ایرادی به وجود نیاورد. 11. رله ثانویه دارای ماژول خارجی می باشد، از طریق این ماژول می توانید دقت تنظیمات دستگاه را بسیار بالاتر ببرید و نسبت تبدیل را هم تغییر دهید. 12. یکی از دیگر مزایای مهم رله این است که، به جریان های هجومی ترانس هیچ گونه حساسیتی ندارد و به همین دلیل اگر شما این رله را در درون دستگاه خود داشته باشید دیگر نگران از کار افتادن دستگاه خود نخواهید بود. 13. در مقابل امکانات بسیار بالایی که دارد قیمت آن بسیار مناسب می باشد. بسیاری از افراد بر این گمان هستند از آنجایی که امکانات این رله بسیار زیاد است امکان دارد که قیمت آن هم بالا باشد. در صورتی که باید بدانید قیمت آن بالا نیست و به همین دلیل بسیاری از افراد آن را برای دستگاه های خود تهیه می کنند.

 ابعاد رله ثانویه بسیار کوچک است، ولی این دلیل نمی شود که امکانات آن کم باشد. امکاناتی که این رله دارد نسبت به ابعاد آن بسیار بیشتر است.

از آنجایی که این رله بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و عملکرد دستگاه را بهبود می بخشد، بسیاری از پژوهشگاه هایی که در این زمینه تخصص دارند کارکرد این دستگاه را تایید کرده اند.

ویژگی های رله ثانویه :

به طور کلی همانطوری که بیان کردیم باید متوجه شده باشید که وظیفه اصلی رله ثانویه این است که از جریان برقی که وارد دستگاه می شود به خوبی محافظت می کند. در واقع باید بدانید وجود این رله در درون دستگاه بسیار ضروری می باشد، چرا که با وجود این رله بسیاری از جریان های برقی و حرارتی که اضافی هستند  و وارد دستگاه می شوند کنترل می گردند. با وجود این رله در درون دستگاه دیگر شما نگران برهای اضافی برق و حرارتی نخواهید بود، بنابراین حتما از این رله در درون دستگاه های خود استفاده کنید.

یکی از نکاتی که در مورد رله ثانویه بسیار مهم است و باید به آن اهمیت بسیاری دهید این است که، نسبت ب کارکرد صحیح آن حساسیت بیشتری به خرج دهید، از آنجایی که این رله از حساسیت بسیاری برخوردار است شما باید به طور مداوم عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهید تا متوجه شوید که به خوبی کار می کند.